Göteborg.

Då var man hemma hos Katrin i Göteborg.
Vila. Semester. Detta var vad jag tänkte när jag packade min väska
och åkte hit. Ha. Där fick jag!
För efter att ha släpat på min sjukt tunga väska i femmanhuset
ett bra tag (är envis och snål) berättar Katrin att hon vill ha ett
avlastningsbord som finns på Jysk.
Det är tydligen sänkt pris på det nu och den kan inte vara så svår
att få hem.. Eller?
Blöta om fötterna och kalla pga snö och blåst kommer vi dit efter
lite krångel. Katrin köper sitt bord och vi börjar fundera på hur vi ska
få hem det.
Taxi. Ett alternativ. Bära det är ett annat.
Men 200kr för en taxi!? Jag har ju köpt spårvagnskort nu och allt.
Vi bär!

Med den tunga väskan på axeln börjar vi kämpa på med bordet.
Det pustas och stönas.
Till slut säger Katrin: Nej, Nu får vi sätta ner den lite. Vi ställer den här så länge!
Katrin! Vi har inte ens kommit ut ur affären!
Blev mycket skratt och det slutade med att Katrin tog den sjukt tunga väskan
och jag det förbannade bordet!!
Bort till spårvagnen, sedan byta till buss. Efter det ska vi in och handla mat också.
Nu är vi äntligen hemma. Det har slutat snöa och fötterna är torr.
Nu kan kvällen inte bli annat än underbar! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0