Helg.

I fredags såg jag hur de flesta på facebook skrev om sin lycka
över att det äntligen var helg igen.
Så kände jag inte alls. Jag skulle ju jobba lördag OCH söndag.
Ställa klockan och allt det där som jag aldrig gör annars.
(Jobbar ju bara eftermiddag/kväll i vanliga fall)

Har nu sovit dåligt i 2 nätter eftersom jag inte kunnat slappna av ordentligen.
Nu är jag trött!
Blev stressigt både igår och idag på jobbet.
Vilket gör att jag glömmer saker och snurrar till det.

Kokar kaffe till kunderna, men häller inte i något kaffepulver
i filtret. (Detta ljusbruna kaffevattnet dög inte åt kunderna. Kräsna?)
Skriver upp tårtbeställningar utan att ta reda på vilken sorts tårta
kunden egentligen vill ha. (Är det okej att jag bestämmer då?)
Ger kunderna fel information om produkterna mm.

Så nu när ni sitter där hemma med er söndagsångest är jag lycklig
över att det äntligen är vardag igen imorgon.
I natt ska jag sova gott. Njuta av att det är Johannes klocka som ringer
imorgon och inte min!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0