Vad är egentligen jobbigt?

Har nu testat aerobic och intensivgympa som gymmix har.
Intensivgympan var väldigt svettig, men jag tror faktiskt inte
att jag vet något som gör mig så trött och svettig som att
gå med barnen i affären. Eller putta dubbelvagnen upp för Klevaliden!

Var hos Sofia och Matteo igår, och han hade fått en onepiece som var så fin!
Drömde om den i natt och var tvungen att kila till stan nu på förmiddagen för att
köpa en likadan till Elias.
Han tycker självklart inte det är roligt att sitta i vagnen, det tycker inte hans syster heller.
Så samtidigt som man ska försöka titta lite i affären eller betala ska man försöka
lugna en arg Elsa och få Elias att sitta still och INTE PILLA PÅ AAAALLT.
Det var ett av mina kortaste besök på stan någonsin.

Tyvärr måste vi in på Willys på vägen hem.
Slutar med att Elsa självklart är arg på sin mamma eftersom jag inte orkar bära henne,
köra vagnen, bära maten och hålla rätt på Elias på samma gång.
Elias skriker för han vill ha godis. Inte imorgon, utan NU.
Hela butiken tittar på oss och tanterna lägger huvudet på sne och säger: ojdå..

Springer på så fort jag kan hem. Nu skriker inte längre Elias om godis utan om lekparken.
Förklarar tusen ggr att vi kan inte gå dit. Inte när han inte lyssnar och skriker så.
Och Elsa vill hem, hon börjar bli hungrig.
Hjälper inte.
Lyfter ur honom ur vagnen, pekar åt vilket håll lekplatsen ligger och säger att han
kan gå dit, Elsa och jag ska gå hem nu.
Plötsligt handlar allt skriker om att han vill inte till lekplatsen. 
Ska man skratta eller gråta?

Plötsligt är det tyst. Vet då att han somnat och att vi har 2 min kvar innan vi är hemma.
Det är bara att förska ladda för att få in två trött och hungriga barn, få av alla kläder,
packa upp matkassen och få fram maten på bordet.. Det är svettigare än ett litet gympa pass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0