krupp.

Denna veckan är det Elsas tur att vara sjuk.
Krupp. Fick ta henne till läkaren igår.
Underbart. "Kom med henne på en gång så får doktorn lyssna på henne" säger de.
Sen får man sitta där över en timme och vänta. Härligt.
Sedan visar de oss till ett rum där vi får vänta ytterligare 15min. Jippi.
Doktorn kommer, lyssnar på henne. Detta tar 5 min.
Talar om vad hon behöver för medicin och vi får gå ut i väntrummet och vänta på
att de ska blanda till detta. Hurra.
SEN, efter medicinen, får vi vänta på att Doktor Dryg ska lyssna igen.
Måste självklart stå i stans långsamaste kö på apoteket efteråt också för
att hämta ut mer medicin.
TVÅ OCH EN HALVTIMME tog detta.

Jag tror säkert att läkaren är väldigt kunnig och ha bra hand om barn.
Men när det sitter flera mammor med sin små barn i väntrummet
och bara väntar så kan man väl jobba på lite.
Jag skiter faktiskt i att hans fru fick krupp vid 45 års ålder och att
det då räckte med 20ml Lepheton för att han skulle kunna få sova
gott resten av natten!!

Strunta i småpratet och hjälp nästa stackars barn.

Nu har vi varit inne hela dagen och jag håller på att bli galen.
Fick besök av Lovisa och det är jag glad för.
Sällskap gör mig gott.
Vi har inte kunnat gå på öppna förskolan som vanligt eftersom
Elias också varit sjuk. Så nu har han ingen ro i sin lilla kropp.
Han vet knappt inte var han ska ta vägen.
Som mamma har iaf jag JÄMT har något att göra.
Eller rättare sagt städa.
Passade på att städa undan alla leksaker när Elias satt stilla och åt mellanmål.
När det är över måste jag städa undan disken och maten på golvet plocka bort duken
som är full med yoghurt.
Och när det är klart.. Ja, då ligger det leksaker överallt igen.

Vi måste ut!! Men innan vi hunnit börja klä på oss har Elsa somnat igen.
Hon är helt slut. Välling är det enda hon äter.
En timme kvar till Johannes kommer hem.
Hoppas den går fort...







Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

NU är det ett blogginlägg till, det tredje, om Twoggträffen :P



pöss på dig. och.. fyfan för dryga jävla läkare. :(

2012-05-09 @ 17:39:37
URL: http://donkendesigns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0